پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261970
آمريکا حامي اصلي رژيم صهيونيستي در جنگ غزه است
تاریخ انتشار : 1402/10/01 15:01:47
نمایش : 380
امام‌جمعه فارسان گفت: آمريکا به‌عنوان حامي اصلي رژيم صهيونيستي نه فقط به حمايت‌هاي گسترده سياسي و تسليحاتي از اين رژيم در جريان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ايالات‌متحده نيز فشارها عليه هواداران فلسطيني‌ها و منتقدان جنايات اسرائيل را افزايش داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا به فکر آخرتشان هستند و اگر ثروتي دارند با دست خود و در زمان حيات اقدام مي‌کنند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۴۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: اى فرزند آدم، تو خود وصىّ خويشتن باش و از مال و ثروتت آنچه مى‏خواهى که ديگران پس از مرگ تو انجام دهند، تو خود ايثار کن.
 
وي افزود: انسان بايد وصيت داشته باشد و سفارش‌هاي لازم را بکند تا با مالي که از خود برجا مي‌گذارد کارهايي بکنند که موجب قرب او بشود؛ اما بهتر از وصيتي که مي‌کند آن است که خودش با دست خود بذل و انفاق داشته باشد. قرب الهي بيشتر کسب مي‌شود. تمام خيرات نوري است که انسان پيش مي‌فرستد تا آن جاي تاريک، روشن شود نه اينکه خودش وارد تاريکي بشود بعد وصيت کند برايم نور و چراغ بفرستيد. ورثه هم چقدر خوب گوش مي‌دهند. نه بابا خودت به فکر خودت باش. همين‌الان اقدام کن. خداوند تقوا را در ما افزوده بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به شوراي انتقالي جنوب يمن و اتحاد نامقدس عليه فلسطين اشاره داشت و بيان داشت: با افزايش حملات انصار الله يمن به سرزمين‌هاي اشغالي و توقيف کشتي‌هاي صهيونيستي در درياي سرخ در حمايت از مردم غزه، شوراي انتقالي جنوب يمن که از سال‌هاي پيش با دولت صنعا در جنگ است، دست دوستي به سمت رژيم اشغالگر دراز کرده است تا با حمايت اماراتي‌ها اتحاد نامقدسي را در برابر دولت صنعا تشکيل دهند و از اين طريق بتوانند روياي چندين ساله تجزيه يمن را به منصه ظهور برسانند.
 
وي اظهار داشت: استفاده از گروه‌هاي نيابتي در منطقه براي مقابله با انصارالله شايد يکي از گزينه‌هاي مدنظر واشنگتن و تل‌آويو باشد، اما اين‌که آيا اين شورا از عهده تأمين امنيت در درياي سرخ برمي‌آيد، ترديد وجود دارد. عربستان باوجود دشمني با انصار الله، اما قدرت گيري مهره‌هاي امارات در جنوب يمن را برنمي‌تابد و در دو سال گذشته هم اقداماتي را براي مقابله با سياست‌هاي ابوظبي انجام داده است.
 
وي عنوان داشت: اما آمريکا به‌عنوان حامي اصلي رژيم صهيونيستي نه فقط به حمايت‌هاي گسترده سياسي و تسليحاتي از اين رژيم در جريان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ايالات‌متحده نيز فشارها عليه هواداران فلسطيني‌ها و منتقدان جنايات اسرائيل را افزايش داده است. گسترش حمايت از فلسطيني‌ها و محکوميت اقدامات جنايت‌کارانه رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه به‌ويژه در سطح دانشگاه‌هاي آمريکا از يک‌سو و اقدامات محافل و نهادهاي هوادار اسرائيل به‌ويژه در کنگره آمريکا و سطوح مديريتي مراکز دانشگاهي براي ارعاب دانشجويان و اساتيد و تهديد به اخراج آن‌ها و حتي عملي شدن اين مسئله درباره رئيس دانشگاه پنسيلوانيا بار ديگر مسئله آزادي بيان در غرب و به‌طور خاص در ايالات‌متحده را زير سؤال برده است.
 
وي تصريح کرد: آزادي بيان در کشورهاي غربي ازجمله آمريکا فقط تا زماني وجود دارد که خط قرمز‌ها و يا به اصطلاح تابوهاي اين کشورها مانند حمايت تام و تمام از رژيم صهيونيستي و يا هولوکاست زير سؤال نرود و به‌محض مطرح کردن کوچک‌ترين پرسشي درباره اين موضوعات و يا حمايت از فلسطيني‌ها و محکوم کردن جنايات اسرائيل، سخت‌ترين برخوردها با اشخاصي که اين اقدامات را صورت دهند انجام مي‌شود.
 
امام‌جمعه فارسان به انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي هم اشاره‌اي داشت و گفت: يازدهم اسفندماه موعد است. انتخاباتي که از همان روزهاي اول سال موردتوجه رهبر حکيم انقلاب اسلامي قرار گرفت با توجه به سير مطالب مطرح‌شده توسط رهبر حکيم انقلاب اسلامي نکات ذيل بايد بيشتر مورد اهتمام واقع شود:چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنيت بايد موردتوجه همگان خصوصاً نهادهاي ناظر و مجري و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همين راستا بايد سامان يابد.۲- در بين چهار راهبرد، به نظر مي‌رسد مشارکت بالا «و» رقابتي بودن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. آنچه مهم است موضوع جهاد همگاني براي تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتي است.۳- سهم انتخابات پرشور در بازدارندگي نرم و اقتدار نظام و کشور بي‌بديل است و با هيچ ابزار دفاعي ديگر قابل‌مقايسه نيست.۴- دشمن با نااميدي از آشوب سازي و تنش افزايي در جامعه بر روي کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است لذا؛ آتش تهيه توپخانه دشمن و بمباران تبليغاتي‌اش براي حمله به اعتماد و انگيزه مردم و بدبين سازي جامعه به نظام و آينده کشور تشديد شده است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به روز ايمني هم اشاره‌اي داشت و بيان داشت: برخي کارشناسان، بحران را «فرصتِ خطرناک» ناميده‌اند- يعني ترکيبي از تهديد و فرصت. به نظر مي‌رسد اين تعريف منطقي‌ترين نوع نگاه به مقوله‌ي بحران است. اين‌که بحران، «شوک»(تکانه) هم هست و به همان اندازه که مي‌تواند يک تحول منفي و ورطه‌ي سقوط قلمداد شود، مي‌تواند تحولي مثبت و سکوي صعود نيز باشد. با اين نگاه واقع‌بينانه به بحران، مواجهه‌ي مديريتي نيز از رويکردهاي مُنفعلانه و سلبي به رويکردهاي فعالانه و ايجابي تغيير خواهد کرد.
 
وي عنوان داشت: بررسي‌ها در مورد پيامدها و خسارات بحران‌ها، نشان مي‌دهد در بسياري از موارد که آمادگي لازم براي مقابله با بحران وجود نداشته و اقدامات صورت گرفته نيز به‌طور غير مؤثر و غيرعلمي بوده است، بحران مضاعف گشته و در حقيقت، فقدان يا ضعف «مديريت بحران»، وضع بحراني را به بحران ثانوي يعني «بحران مديريت» دچار نموده است. شکست مديريت بحران و بروز بحران مديريت نيز ناشي از عدم به‌کارگيري «دانش مديريت» و «مديريت دانش» است.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html